вторник, 16 апреля 2013 г.

Критерии оценивания
Для того что-бы уметь контролировать знания и умения ребенка нужно знать единую систему оценивания знаний
математика
Письмова перевірка знань, умінь і навичок учнів з математики
Вимогами оцінювання письмових робіт з математики є: правильність виконаної роботи  та її обсяг.


Оцінювання письмових робіт з математики

Рівні навчальних досягнень учнів
Бали

Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів
І
Початковий


1
 Учень (учениця) виконує роботу частково; допускає у роботі 9 і більше помилок
2
Учень (учениця) допускає у роботі 8 грубих помилок, або правильно виконує 1/3 запропонованих завдань; 7 грубих та 2 негрубих; 6 грубих та 3-4 негрубих
3
 Учень (учениця) допускає у роботі 7 грубих помилок; 6 грубих та 2 негрубих; 5 грубих та 3-4 негрубих
II
Середній
4
Учень (учениця) допускає у роботі 6 грубих помилок; 5 грубих та 2 негрубих; 4 грубих та 3 – 4 негрубих
5
 Учень (учениця) допускає у роботі 5 грубих помилок, або правильно виконує ½  запропонованих завдань; 4 грубих та 1-2 негрубих; 3 грубі та 3-4 негрубі помилки
6
 Учень (учениця) допускає у роботі 4 грубі помилки; 3 грубі та 2-3 негрубі; 2 грубі та 4 негрубі помилки
III
Достатній
7
 Учень (учениця) допускає у роботі 3 грубі помилки; 1 грубу і 3-4 негрубі помилки; 2 грубі і 2 негрубі помилки
8
 Учень (учениця) допускає у роботі 2 грубі  помилки, або правильно виконує 2/3 запропонованих завдань; 1 груба і 2 негрубі помилки
9
 Учень (учениця) допускає у роботі 1 грубу помилку; 2 негрубі помилки
IV
Високий


10

Учень (учениця) допускає у роботі 1 негрубу помилку, або 2-3 виправлення
11

У роботі -1-2 виправлення
12

 Робота в повному обсязі  виконана правильно і охайно

Під час перевірки математичних знань слід розрізняти грубі і негрубі помилки.
До грубих помилок належать:
-         обчислювальні помилки в завданнях;
-         помилки у визначенні порядку виконання арифметичних дій;
-         неправильне розв'язання задачі (пропуск дій (дії)), неправильний добір дій (дії), зайві дії;
-         незакінчене розв'язання задачі чи прикладу;
-         невиконане завдання (не приступив до його виконання);
-         незнання або неправильне застосування властивостей, правил, алгоритмів, існуючих залежностей, які лежать в основі завдань чи використовуються в ході їх виконання;
-         невідповідність пояснювального тексту, відповіді завдання, назви величин виконаним діям та отриманим результатам;
-         невідповідність виконаних вимірювань та геометричних побудов даним параметрам завдання.
Негрубими помилками є:
-         нераціональні прийоми обчислення, якщо ставилась вимога скористатися такими прийомами;
-         неправильна побудова чи постановка запитань до дій (дії) під час розв'язання задачі;
-         неправильне чи неграмотне з точки зору стилістики або за змістом формулювання відповіді задачі;
-         неправильне списування даних (чисел, знаків) задачі з правильним її розв’язанням;
-         не закінчене (не доведене) до логічного кінця перетворення;
-         помилки у записах математичних термінів, символів;
-         відсутність відповіді у завданні або помилки у записі відповіді.
Дві негрубі помилки вважають за одну грубу помилку.
Охайні виправлення є недоліками роботи.

Тривалість виконання перевірних письмових робіт: у 2-му класі початкової школи: І семестр - до 20 хв, II семестр - до 30 хв, 3 - 4-й класи – до 35 хв. За цей час учням треба встигнути не лише повністю виконати роботу, а й перевірити її.
Російська мова
. Монологічне мовлення
Перевірку усного монологічного мовлення рекомендується здійснювати в 2-4 класах у другому семестрі. У 2 класі перевіряється вміння будувати усний переказ
Орієнтовні вимоги оцінювання грамотності письмового переказу такі самі, як критерії оцінювання диктанту. Оцінювання змісту зв’язного висловлювання здійснюється за такими критеріями:
Рівень
навчальних
досягнень
учнів

Бали
Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів
І
Початковий

1
Учень (учениця) будує лише 1-2 речення або переказує окремі фрагменти змісту, що не утворюють зв’язний текст, демонструючи обмежений лексичний запас і припускаючись великої кількості мовних (лексичних, граматичних) помилок
2
Учень (учениця) будує 2-3 речення або переказує окремі фрагменти змісту, що не утворюють зв’язний текст. При цьому його лексичний запас обмежений, мовних помилок не дуже багато
3
Учень (учениця) будує більше 3-ох х речень або переказує окремі фрагменти змісту, що не утворюють зв’язний текст, демонструючи збіднений лексичний запас, припускаючись окремих мовних помилок
ІІ
Середній

4
Учень (учениця) будує текст, який відзначається певною зв’язністю, але збіднений змістом; у висловлюванні наявні такі недоліки: відхилення від авторського тексту (переказ) або від теми (твір), порушення послідовності викладу, відсутні зачин або кінцівка, збіднена лексика, є мовні помилки
5
Учень (учениця) будує текст, який відзначається певною зв’язністю, але збіднений змістом; у висловлюванні допущено 3-4 з перерахованих нижче недоліків: відхилення від авторського тексту (переказ) або від теми (твір), порушення послідовності викладу, відсутні зачин або кінцівка, збіднена лексика, є мовні помилки
6
Учень (учениця) будує текст, який відзначається певною зв’язністю, але збіднений змістом; створене висловлювання має 1-2 з таких недоліків: відхилення від авторського тексту (переказ) або від теми (твір); порушення послідовності викладу, відсутні зачин або кінцівка; збіднена лексика, є мовні помилки
ІІІ
Достатній

7
Учень (учениця) правильно будує (переказує) текст, розкриває його загальний зміст і головну думку; у тексті наявні зачин, основна частина і кінцівка; проте не висловлює своєї думки з приводу сказаного, припускається більше 3-ох мовних помилок
8
Учень (учениця) правильно будує (переказує) текст, розкриваючи його загальний зміст і головну думку; у тексті наявні всі структурні частини (зачин, основна частина, кінцівка), проте не висловлено власної думки школяра з приводу сказаного, допущено 2-3 мовні помилки
9
Учень (учениця) правильно будує (переказує) текст, розкриває його загальний зміст і головну думку, дотримується структури тексту (зачин, основна частина і кінцівка); однак не висловлює своєї думки з приводу сказаного, припускається 1-єї мовної помилки
ІV
Високий

10
Учень (учениця) вправно будує (переказує) текст, розкриває його зміст і головну думку, своє ставлення до предмета розмови висловлює не дуже впевнено; лексика багата, допущено 1-2 мовні помилки
11
Учень (учениця) вправно будує (переказує) текст, розкриває його зміст і головну думку, висловлює й аргументує своє ставлення до висловлюваного, але не дуже впевнено; лексика багата, мовні помилки відсутні
12
Учень (учениця) вправно будує (переказує) текст, розкриває його зміст і головну думку, впевнено висловлює й аргументує своє ставлення до висловлюваного, демонструючи багатство лексики і не допускаючи мовних помилок
ІІ. Оцінювання знань з мови, мовних умінь і навичок
Оцінювання мовних знань і вмінь здійснюється в 2-4 класах не менше як двічі на семестр після вивчення певної теми (невеликі за обсягом теми можна об’єднувати, а великі – перевіряти за логічно завершеними частинами).
Для перевірки пропонуються завдання двох типів: 1) завдання, які передбачають вибір одного із запропонованих варіантів відповіді; 2) завдання, що передбачають виконання без опори на запропоновані варіанти відповіді (самостійне утворення форм слова, добір слів за певною ознакою, побудову речень тощо).
У 2 класі учням пропонується чотири завдання: три завдання першого типу (з трьома варіантами відповіді на кожне) і одне – другого типу. Учням 3-4 класів дають вісім завдань: чотири першого типу (з трьома варіантами відповіді на кожне) і чотири – другого типу.
У 2 класі за кожне правильно виконане завдання учень одержує три бали. У 3-4 класах кожне завдання першого типу оцінюється одним балом, другого типу двома балами (якщо таке завдання виконане частково, то учневі зараховується один бал).
ІІІ. Оцінювання орфографічних і пунктуаційних умінь
Основною формою перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності є контрольне списування і контрольний текстовий диктант. Контрольне списування проводиться: в 1 класі – у кінці року, в 2-4 класах – на кінець кожного семестру. Контрольний диктант проводиться: в 2 класі – один раз у кінці першого семестру і двічі в другому семестрі; в 3-4 класах – двічі на кожний семестр.
Оцінювання диктантів і списаних текстів здійснюється за такими вимогами:
Рівень
навчальних
досягнень
учнів
Бали
Кількість помилок
І
Початковий
1
9 і більше
2
8
3
7
ІІ
Середній
4
6
5
5
6
4
ІІІ
Достатній
7
3
8
2
9
1
ІV
Високий
10
1 негруба помилка або 2-3 виправлення
11
1 виправлення
12
––

ІV. Оцінювання графічних навичок письма,
техніки, швидкості письма, культури оформлення письмових робіт
Графічні навички письма, техніка, швидкість письма і культура оформлення письмових робіт перевіряються шляхом списування з друкованого тексту. У 1 класі списування проводиться на кінець навчального року, в 2-4 класах – у кінці кожного семестру.
За списаний текст виставляється дві оцінки: одна за грамотність, друга – каліграфію, швидкість і культуру оформлення письмової роботи.
Грамотність оцінюється за такими самими вимогами, що й диктант.
Оцінювання графічних навичок і дотримання гігієнічних правил письма в 1 класі здійснюється за такими вимогами:
Рівень
навчальних
досягнень
учнів
Орієнтовні вимоги   оцінювання навчальних досягнень учнів
І
Початковий
Списаний текст нелегко прочитати. Літери переважно непропорційні, мають різний нахил, зустрічається дзеркальне зображення літер, друковані літери замість рукописних. Поєднання букв переважно неправильне або відсутнє. Лінійності майже не дотримано. Гігієнічних правил письма учень майже не дотримується навіть після нагадування вчителя
ІІ
Середній
Списаний текст читається. Однак у формі літер зустрічаються ламані, кутовидні елементи. Поєднання букв дуже розтягнуті або надто стислі. Гігієнічних правил учень дотримується тільки після нагадування вчителя
ІІІ
Достатній
Списаний текст легко читається. Літери переважно пропорційні, з однаковим нахилом, правильними поєднаннями. Однак зустрічається певна кількість незначних відхилень від норми у формі букв та їх поєднанні. Учень дотримується переважно всіх гігієнічних правил без нагадування вчителя
ІV
Високий
Списаний текст легко читається. Літери пропорційні, з однаковим нахилом, правильно поєднані. Допускається 1-2 незначних відхилення у формі букв чи їх поєднанні, які не порушують загального позитивного враження від письма. Учень дотримується гігієнічних правил письма

У 2-4 класах здійснюється перевірка графічних навичок: форми, розміру, нахилу, поєднання літер; культури оформлення письмової роботи і швидкості письма.
Дотримання норм за кожним із зазначених параметрів оцінюється двома балами (в сумі буде 12 балів). За незначне відхилення від норми за тим чи іншим параметром знімається 1 бал, за значне – 2 бали. Щодо швидкості письма, то незначним вважається відхилення від меншого показника норми  (2 клас – 15-20 слів, 3 клас – 21-30 слів, 4 клас – 31-40 слів) на 1-5 знаків, значним – на 5 та більше знаків.
V. Зведений перелік перевірних робіт, які проводяться в 1-4 класах

Вид перевірки
1 клас
2 клас
3 клас
4 клас
І сем.
ІІ
сем.
І
сем.
ІІ
сем.
І
сем.
ІІ
сем.
І
сем.
ІІ
сем.
Аудіювання
1
1
1
1
1
1
Діалог
1
1
1
Усний переказ
1
Усний твір
1
1
Читання
1
Письмовий переказ
1
1
1
Перевірка мовних знань і вмінь



2

2

2

2

2

2
Диктант
1
2
2
2
2
2
Списування
1
1
1
1
1
1
1
Загальна кількість перевірок за семестр


2

6

7

7

8

8

8
чтение
Показники темпу читання вголос
Клас
І семестр
ІІ семестр
2
35-45 сл/хв
50-60 сл/хв.
3
65-70 сл/хв
75-80 сл/хв.
4
80-85 сл/хв
90-95 сл/хв.
Укр.. мова

Перевірка й оцінювання аудіативних умінь
Перевірка аудіативних умінь проводиться фронтально.
Для перевірки розуміння сприйнятого на слух тексту використовують серію запитань з варіантами відповідей на них, серед яких одна правильна. 
У 1-2 класах пропонується 4 запитання, відповіді на які можуть бути словесні – “так”, “ні”, або з допомогою карток із знаками +, –.
II. Говоріння (діалогічне й усне монологічне мовлення)
1. Діалогічне мовлення
Одиницями контролю є уміння:
·         складати й розігрувати діалог відповідно до запропонованої ситуації (теми) й мети спілкування (мовленнєвого завдання);
·         додержуватись правил етикету (не перебивати співрозмовника,
·         уважно слухати, дивлячись у вічі);
·         вживати етикетну лексику й українські форми звертання;
·          дотримуватись норм української літературної мови.

Кількість реплік під час діалогічного мовлення
Клас
Обсяги діалогів (кількість реплік) 
1
3 – 4 (2-3), враховуючи етикетну лексику  
2
3 – 4 без етикетної лексики (з етикетною лексикою)
3
4 – 5 без етикетної лексики (з етикетною лексикою)
4
5– 6 без етикетної лексики (з етикетною лексикою)
Уміння діалогічного мовлення у 2-4 класах перевіряється в І семестрі,  у 1 класі – в кінці навчального року.
2. Усне монологічне мовлення
Починаючи з 1-го класу формуються уміння монологічного мовлення: від дослівного переказування, творення тексту за аналогією (1-2 кл.) –  до розповіді за опорними словами, малюнком, малюнком і опорними словами, малюнком і планом та без нього з орієнтацією на слухача чи слухачів1.
У 1-2 кл. у кінці навчального року перевіряються уміння переказувати дослівно (близько до тексту) текст, сприйнятий на слух або прочитаний самостійно (3-4 кл.).
Під час оцінювання враховуються такі критерії:
·         самостійність (міра допомоги) під час переказування тексту чи
його побудови;
·         рівень розкриття теми;
·         змістовність, логіка викладу, стилістична вправність;
·         орфоепічна, граматична й лексична правильність мовлення.
Усний переказ (1-2 (3) кл.). Для переказування близько до тексту добирається невеликий за обсягом художній текст-розповідь, який читається вчителем двічі безпосередньо перед перевіркою рівня умінь монологічного мовлення.
Обсяги текстів для дослівного переказування
(враховуються повнозначні слова)
Клас
Кількість слів
1 (II семестр)
40 – 45    (35-40)
2
46 – 55    (45-50)




1 комментарий:

Ольга Безпаленко комментирует...

Ув. родители, если вас интересует полный документ "ОБ’ЄКТИ, ФУНКЦІЇ І ВИДИ КОНТРОЛЮ І ОЦІНЮВАННЯ
НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ*" Затверджений за
наказом МОНмолодьспорт України
від 30.08.11 № 996
(додатки 1 - 12) я вам предоставлю в индивидуальном порядке